خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

رئیس جمهور: تروریسم خوب و بد وجود ندارد

دفتر ریاست جمهوری اعلام کرد که «جنرال جوزف دانفورد»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا وارد افغانستان شد و با مقامات حکومت وحدت ملی دیدار و گفتگو کرده است.

دفتر ریاست جمهوری اعلام کرد که «جنرال جوزف دانفورد»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا وارد افغانستان شد و با مقامات حکومت وحدت ملی دیدار و گفتگو کرده است.
در خبرنامه دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری آمده است که در این دیدار جنرال دانفورد از تلاش‌های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان بخصوص نیروهای ویژه افغانستان قدردانی کرد و گفت که این نیروها در شرایط دشوار دست‌آوردهای قابل ملاحظه داشته‌اند.
جنرال دانفورد همچنین گفت که نیروهای ویژه افغانستان از عالی‌ترین نهادها در منطقه است.
رئیس جمهور غنی نیز ضمن قدردانی از همکاری‌های ایالات متحده در عرصه‌های مختلف به خصوص تمویل، تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی و دفاعی کشور و آوردن اصلاحات در این نهادها، گفت که نیروهای ویژه افغانستان از بهترین‌های منطقه است و ما خواهان تقویت بیشتر این نیروها و همچنان تقویت و تجهیز بیشتر قوای هوایی کشور هستیم.
رئیس جمهور گفت که تروریسم خوب و بد وجود ندارد و این پدیده شوم، دشمن تمام بشریت است و ما از سایر کشورها می‌خواهیم که در راستای مبارزه با تروریسم در همین مسیر حرکت نمایند.
ریاست اجرائیه نیز اعلام کرد که تقویت و رشد همکاری‌های دوجانبه میان نیروهای مسلح افغانستان و آمریکا، برای تأمین صلح و استقرار در افغانستان، مبارزه با تروریسم و دهشت افکنی از موضوعات بحث عبدالله عبدالله و جنرال دانفورد بوده‌است.
جنرال دانفورد از توانایی‌های نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در دفاع از حریم افغانستان و جنگ علیه تروریسم تقدیر کرد.
وی تأکید کرد که آمریکا به حمایت نیروهای مسلح افغانستان ادامه داده و مصمم است که این نیروی را به صورت همه‌جانبه تجهیز و تقویت نماید.
چندی پیش اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا از افغانستان دیدار کرد و گفت که هدف از سفرش به افغانستان دادن صلاحیت‌های بیشتر به جنرال نکلیسون فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.