خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

لاوروف: سازمان ملل لیست گروه‌های تروریستی خود را به روز کند

وزیر خارجه روسیه به سازمان ملل تاکید کرده که باید لیست گروه‌های تروریستی خود را بی‌درنگ به روز کند تا گروه‌های مختلف با تغییر نام خود نتوانند از عدالت بگریزند.

به نقل از خبرگزاری راشاتودی، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در حاشیه نشست سه جانبه میان رهبران جمهوری آذربایجان، ایران و روسیه در باکو گفت: جامعه بین‌الملل وظیفه دارد برای مقابله با تروریسم اقدامی فوری انجام دهد و سازمان ملل باید فهرست گروه‌های تروریستی خود را سریعا به روز کند.

به گفته وزیر خارجه روسیه، تروریست‌ها تلاش می‌کنند تا با تغییر نام گروه‌های خود به بقایشان ادامه دهند. روسیه از سازمان ملل می‌خواهد تا هرچه سریعتر و بی‌درنگ فهرست گروه‌های تروریستی خود را به روز کند.

وی خاطرنشان کرد که جبهه النصره حتی با تغییر نامش هم هرگز از مجازات نجات نخواهد یافت.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه درباره مذاکرات سه جانبه در باکو گفت:‌ ولادیمیر پوتین و حسن روحانی، روسای جمهوری روسیه و ایران درباره همکاری در سوریه با هم رایزنی کردند.

لاوروف همچنین به مساله اوکراین اشاره کرد و گفت: روسیه آماده مذاکره در قالب نرماندی چهار با مقام‌های کیِ‌یف در حاشیه نشست گروه ۲۰ در هانگژو، چین است که در بازه زمانی چهارم و پنجم سپتامبر سال جاری میلادی برگزار می‌شود. اگر شرکای چینی، فرانسوی و آلمانی ما موافقت کنند این مذاکرات در حاشیه نشست گروه ۲۰ برگزار خواهد شد. برگزاری چنین نشستی باید زمان بندی شده باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.