خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

اوباما: با اردوغان بر سر سوریه به توافق رسیدیم

رئیس جمهور آمریکا گفت با همتای ترکیه‌ای خود درباره سوریه به توافق رسید.

به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا، پس از دیدار با رجب طیبف اردوغان همتای ترکیه‌ای خودف در حاشیه اجلاس سران گروه بیست در چین گفت: با اردوغان برای تعامل در مسئله سوریه و کاستن از رنج‌های انسانی مردم این کشور توافق کردیم.

وی افزود: من تلاش برای کودتا در ترکیه را محکوم و از تحقیقات در اینباره حمایت کردم.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، نیز در کنفرانس خبری مشترک درباره موضوع استرداد فتح الله گولن گفت: پرونده‌های مرتبط با فعالیت های فتح الله گولن که پیش از کودتای 15 ژوئیه (25 تیر) تهیه شده به آمریکا ارسال شده است و پرونده‌هایی که پس از 15 ژوئیه، تهیه آن‌ها آغاز شده به هیئت آمریکایی که به ترکیه سفر کرده است، تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: ‌آمریکایی ها نیز به فعالیت هایشان ادامه می دهند. هیئت وزارت دادگستری آمریکا در ترکیه بسر می برد. هیئتی از وزارت دادگستری ما نیز به آمریکا اعزام خواهد شد.

رئیس جمهور ترکیه گفت: وزیران دادگستری و کشور ترکیه نیز به آمریکا خواهند رفت و اقدامات مشترکی در واشینگتن صورت خواهد گرفت.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد: اوباما در دیدار با اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در حاشیه اجلاس گروه بیست در چین اعلام کرد دولت وی با ترکیه در زمینه تضمین محاکمه عوامل کودتای نافرجام در این کشور همکاری خواهد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.