خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

21 میلیون دالر برای بازگشت پناهجویان از پاکستان

سازمان بین‌المللی مهاجرت (آی او ام) اعلام کرد: تا پایان سال ۲۰۱۶ احتمال بازگشت ۴۰۰ هزار پناهجوی فاقد مدرک از پاکستان وجود دارد.

به گزارش رئال وب، سازمان بین المللی مهاجرت برای کمک به پناهجویان افغانستانی که فاقد مدارک اقامت قانونی در پاکستان هستند؛ 21 میلیون دالر کمک درخواست کرده است.

نیک بیشاپ سخنگوی سازمان بین‌المللی مهاجرت اظهارداشت که بر اساس برآورد این سازمان، تا پایان سال 2016 میلادی بیش از 400 هزار پناهجو به افغانستان باز خواهند گشت.

وی افزود: در شرایط اضطراری قرار داریم زیرا علاوه بر احتمال بازگشت این پناهجویان از پاکستان، احتمال بازگشت 200 هزار پناهجوی دارای مدارک قانونی نیز از پاکستان وجود دارد.

بنابر اعلام سازمان «آی او ام»، این سازمان به پناهجویانی کمک می‌کند که مدارک اقامتی قانونی در پاکستان ندارند زیرا این پناهجویان از کمکهای سازمان ملل محروم هستند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرده که درخواست 21 میلیون دالر کمک از محل 150 میلیون کمک‌های اضطراری سازمان ملل به پناهجویان افغانستانی صورت می‌گیرد.

وزارت مهاجرین افغانستان ماه گذشته در گزارشی اعلام کرده بود که طی 6 ماه نزدیک به 200 هزار پناهجوی افغانستانی از پاکستان به این کشور بازگشته‌اند و دلیل اصلی آن فشارهای دولت اسلام‌آباد علیه آنها بوده است.

از سوی دیگر، پناهجویان افغانستان در پاکستان با اشاره به درگیری‌های دو کشور و رفتار نامناسب پولیس این کشور نیز ابراز نگرانی کردند که اخراج اجباری آنها تلفات غیرنظامیان در افغانستان را افزایش داده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.