خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

کمک ۱.۵ میلیاد افغانی آلمان به کشاورزی افغانستان

اکبر رستمی، سخنگوی وزارت احیا و انکشاف دهات کشور گفت که حکومت افغانستان و سفارت آلمان یک پروژه را روی دست گرفته که هدف آن ایجاد اشتغال و افزایش درآمد در مناطق روستایی افغانستان است.

آقای رستمی گفت: از طریق این پروژه، آلمان بیش‌ از ۱.۵ میلیارد افغانی در جریان چهار سال آینده به حکومت افغانستان کمک می ‌کند.

گفته شده این پروژه از اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی در ولایت‌ های بغلان، بدخشان، سمنگان و تخار به فعالیت آغاز می ‌کند.

نصیر احمد درانی، وزیر احیا و انکشاف دهات پس از امضای این قرارداد گفته: ما از عقد این قرارداد خرسندیم که می‌ تواند سیستم‌های آبیاری ما را احیا نموده و باعث افزایش تولیدات گندم شود.

به باور آقای درانی، پروژه ‌های آبیاری باعث رشد و تقویت زراعت می شود و در نهایت زمین‌های بیشتر زراعتی تحت آبیاری قرار گرفته و بالای زندگی مردم به خصوص دهاقین تاثیرات مثبت به ‌جا می ‌گذارد.

 به گفته مقام های وزارت احیا و انکشاف دهات، در بعضی مناطق، زیربنای ضروری دیگر چون انبارهای ذخیره گندم و دسترسی به سرک نیز از طریق تطبیق این پروژه تسهیل می‌ گردد.

گفته شده مجموع این فعالیت‌ها تولیدات گندم را برای دهقانان به یک صنعت سود آور تبدیل می‌کند، بنابر این، درآمد کشاورزان گندم در مناطق روستای ولایت‌های بغلان، سمنگان، بدخشان و تخار افزایش یافته و شغل‌های جدید ایجاد می شود .

در همین حال والتر هاسمن، سفیر آلمان در افغانستان ضمن امضای این قرارداد گفته: این پروژه جدید زندگی هزاران افغان را در مناطق روستایی بهبود می ‌بخشد.

مدت ها است که آلمان افغانستان را در عرصه توسعه کشاورزی کمک می‌ کند و برنامه توسعه زیربنای اقتصادی در افغانستان نیز در همین راستا قرار دارد .

برنامه توسعه زیربنای اقتصاد در افغانستان عمدتا از طریق احیای سیستم آبیاری برای تولیدات گندم باعث ایجاد اشتغال و درآمد در مناطق روستای می ‌شود.

رستمی می گوید که پروژه مذکور روی احیا و مدرن سازی سیستم‌های موجود کار خواهد کرد.

او افزود که برنامه توسعه زیربنای اقتصادی در افغانستان توسط حکومت آلمان از طریق بانک توسعه ای (KfW) تمویل می شود.

به گفته رستمی، این برنامه توسط وزارت احیا و انکشاف دهات و با مشکارت بنیاد آغا خان و مرسی کارپس ( Mercy Corps) تطبیق می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.