خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

خورشیدافغانستان

اخبار افغانستان

ورود نیروهای عراقی به 3 محله در جنوب شرق موصل

نیروهای پلیس فدرال عراق پس از تسلط بر محله کرامه، وارد محله‌های انتصار، سلام و شیماء در جنوب شرق موصل شدند.

به نقل از پایگاه خبری معلومه، مرکز اطلاع‌رسانی جنگ عراق در بیانیه‌ای درباره پیشروی‌های نیروهای عراقی در قالب عملیات "نینوا می آییم" اعلام کرد:

در محور شمالی موصل، عملیات نیروهای عراقی برای پاکسازی مناطق آزادشده و فراهم‌سازی و ارائه مواد غذایی و کمک های انسان‌دوستانه به اهالی این مناطق همچنان ادامه دارد.

نیروهای امنیتی عراق در عملیات خود در این محور توانستند 3 خودروی متعلق به تروریست ها را منهدم و بیش از 25 تروریست را به هلاکت برسانند.

در محور شرقی و در ساحل چپ، نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم توانستند محله کرامه جنوبی را آزاد کنند و وارد محله کرامه شمالی شوند.

نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم همچنین 2 خودروی بمب گذاری شده و یک خودروی مجهز به مسلسل را در روند عملیات خود منهدم و بیش از 70 نفر از عناصر تروریستی را به هلاکت رساندند.

در محور جنوب شرق نیز نیروهای پلیس فدرال عراق توانستند بر محله های "یافا و یونس سبعاوی" و خیابان راهبردی 60 مسلط شوند. این نیروهای همزمان با پیشروی نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم توانستند وارد محله های " سلام، انتصار و شیماء" شوند و بر چند ساختمان مسلط شوند. عملیات پاکسازی این محله ها همچنان ادامه دارد.

در عملیات نیروهای عراقی در این محور بیش از 182 تروریست به هلاکت رسیدند و 3 خودروی بمب‌گذاری شده، 3 انبار تسلیحاتی، 3 خمپاره‌انداز، 3 مسلسل و 2 پهپاد بمب‌گذاری شده منهدم شدند.

به گزارش این بیانیه، تعداد حملات هوایی ارتش عراق در محورهای مختلف عملیات موصل در روز گذشته به 10 حمله می‌رسد که 6 مورد از آنها در محور غربی بوده است.

در محور جنوب غربی نیز نیروهای پلیس فدرال با هجوم تروریست های داعش به روستاهای " عذبه و باخره" مقابله کردند و ضمن به هلاکت رساندن 25 تروریست، 3 خودروی بمب‌گذاری شده آنها را منهدم کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.